06. 05. 2017.

Članak 43. - Priprema i donošenje plana




Komentar članka 43. Zakona o državnim službenicima

Priprema i donošenje plana

Članak 43.



(1) Jedinice za službenicke odnose pripremaju prijedloge planova prijma u državnu službu u vrijeme kada se priprema nacrt državnog proracuna za sljedecu kalendarsku godinu, i to tako da s njim bude uskladen.

  • a) središnje tijelo državne uprave nadležno za službenicke odnose utvrduje planove prijma u državnu službu za tijela državne uprave i strucne službe i urede Vlade,
  • b) središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove pravosuda utvrduje planove prijma u državnu službu za pravosudna tijela,
  • c) celnici ostalih državnih tijela utvrduju planove prijma u državnu službu za ta tijela.

(2) Na temelju prikupljenih prijedloga planova iz stavka 1. ovoga clanka, uz prethodnu suglasnost Ministarstva financija, a vodeci racuna o potrebama državnih tijela i raspoloživim financijskim sredstvima utvrduju se planovi prijma u državnu službu, i to:
(3) Plan prijma u državnu službu iz stavka 2. ovoga clanka utvrduje se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu državnog proracuna za kalendarsku godinu na koju se plan odnosi.
(4) Osim donošenja plana prijma u državnu službu za kalendarsku godinu (kratkorocni plan), može se donositi srednjorocni plan (za razdoblje od dvije godine) i dugorocni plan (za razdoblje od cetiri godine).



Opaska:
  1. Kaže se da jedinice za službeničke odnose pripremaju podloge za planove prijma u državnu službu. Zbog čega ne bio pripremljen jedan univerzalni predložak koji bi bio istovjetan za cijelu državu?
    Tako univerzalni predložak bi bio jedinstven za sve i tada ne bi bilo slobodnog tumačenja svojih planova. 
  2. Unutar tog predloška bi bili i financijski parametri koji bi olakšali posao Ministarstvu financija u kalkulacijama što bi značilo da pravnici, financijaši i informatičari trebaju sjesti na jedno mjesto zajedno i dogovoriti se kako će pravna odredba utjecati na financije i kako će se sve to u konačnici informatički obraditi da bude brzo i točno. O ovoj temi ću više puta spominjati u tekstovima
  3. Tada se šalje to na suglasnost Ministarstva financija... Zar nije trebalo to biti usuglašeno pored čelnika, dodatno potpisano i sa internom službom za unutarnju reviziju jer većina čelnika koji rade u državnom sektoru nisu financijki pismena jer su završavali škole koji nemaju veze s financijama.
  4. Osim što se samo spominju kratkoročni, srednjoročni i dugoročni planovi - ništa se ne specificira kada se oni donose i u kojim okolnostima tako da je to u potpunosti nejasno.