Primjer vezan za različito tumačenje diploma u RH:
a. Ministarstvo rada i mirovinskog sustava raspisuje natječaj za ravnatelja za HZMO-a u kojem se traži diplomski sveučilišni studij pravne struke ili diplomski sveučilišni ili specijalistički diplomski stručni studij ekonomske struke.
b. Ministarstvo rada i mirovinskog sustava raspisuje natječaj za ravnatelja Središnjeg registra osiguranika u kojem se traži sveučilišni studij ekonomske ili pravne struke.
Opaska:
Ministarstvo je prepustilo diskreciono pravo svake organizacije da ona interno postavlja vlastita pravila i to je sasvim u redu, međutim zar ne bi bilo u redu da ipak postoji minimum zajedničkih kriterija. Idemo redom:
- Zbog čega se ne sredi pitanje specijalističkog diplomski stručni studij, gdje se na jednom natječaju osobe koje su to završile u redu a na drugom se na neki način diskriminiraju
- Prema kojim studijama je dokazano da ove institucije mogu samo voditi pravnici i ekonomisti (a ne recimo tehničke ili društvene struke)
- Za Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje je kriterij samo pet godina rada u struci.
Drugim riječima, osoba je radila kao stručni suradnik i nikada nije vodilo niti jednu osobu ispod sebe i po tim kriterijima ona može biti ravnatelj HZMO-a.
Za Središnji registar osiguranika je uvijet "najmanje 5 godina radnog iskustva na rukovodećim poslovima". To je u redu ali je opet nedovoljno jasan jer nije isto voditi preko 5000, 500, 50 ili 5 zaposlenika. Potrebno je to deteljnije definirati jer što detaljnije se to specificira, dobit će se bolji ravnatelj.