1. Izraditi prijedlog
zapošljavanja |
- Ne postoji
standardiziran postupak u javnom sektoru vezano za izradu prijedloga
zapošljavanja. Najčešće je općeniti i nije vezan za kompetencije.
|
- Državna i javna služba imaju
potpuno različite kriterije.
|
2. Raspisati
javni natječaj za zapošljavanje |
- Osim
Narodnih novina i HZZ, ne postoji jasno pravilo gdje se obavezno
objavljuje natječaj (Članak 45.b).
|
- Ne postoje jasna pravila koja
literatura je propisana za pripremu kandidata za testiranje, tako da u
istoj organizaciji za test znanja postoje različiti zahtjevi
za isto radno mjesto.
|
3. Zaprimiti
ponude kandidata |
- Ponude
se dostavljaju u papirnatoj verziji tako da je po osobi približno 10
različitih papira A4 što je veliko opterećenje za
arhiviranje administracije.
|
- I pored toga što postoji mogućnost
povezanosti s drugim bazama podataka gdje se točno vidi je li osoba
državljanin - od kandidata se traži domovnica, od HZMO se traži
informacija o stažu i sl.
|
- Velika
količina administracije koju administrira veliki broj zaposlenika.
|
4. Analizirati
ponude kandidata |
- Pristigle
ponude se prvo ručno unose u PC pa se analiziraju što zahtjeva
dodatni angažman radnika s mogućnošću pogreške prilikom unosa.
|
- Budući da se zna točno tko donosi
odluke, često već u ovoj fazi kreće PRITISAK za zapošljavanjem na
sve karike sustava.
|
5. Kandidat
zadovoljava formalne uvjete? |
- Ovisno
o osobnosti rukovoditelja, moguće je protežiranje kandidata i
rezultata natječaja i da u uži izbor ulaze kandidati slabijih karakteristike
jer je omogućen osobni utjecaj.
|
- Komisiju nerijetko
čine nemotivirane, needucirane i nestručne osobe, što povećava
krive procjene kandidata.
|
6. Testirati i
intervjuirati kandidate |
- Ako se
zapošljava protežirana osoba, ponekad se komisija sastavlja samo radi
zadovoljavanja forme.
|
- Ne postoji jednoznačno pravilo vezano za pismeni dio
testiranja. Dosta često se poziva samo na razgovor s
komisijom.
|
- Ako se i provodi testiranje, u različitim institucijama
definiran je različit prag prolaznosti.
|
- Kvaliteta izrađenih testova znanja u pravilu ne
zadovoljava pravila izrade testa.
|
- Ne postoji kriterij tko izrađuje test
|
- Ne postoji obveza da
psiholog testira psihologijskim testovima, već je to individualna odluka
ovisno o organizaciji.
|
7. Nakon
provedenog intervjua i testiranja, postoji mogućnost zlouporabe cijelog
postupka |
- Slučaj
HEP i friziranja testiranja (citat iz stenograma):
|
- „Nema veze, treba napisati
obrazloženje, zato sam ti rekao da napravite testiranje i tako dalje, i
zapisnik o testiranju, pitanja, odgovore i k****-palce...”
|
8. Slanje
odluke o odabiru odabranim kandidatima |
- U većini institucija javnog sektora (posebno
javne službe), uopće se ne šalje individualna povratna
informacija ako osoba nije zadovoljila.
|